Alla inlägg under maj 2010

Av Maria - 28 maj 2010 22:33

Nu är den här! Semestern alltså. Sju långa, härliga, lediga veckor. Det kommer att bli mycket hund, växthus, trädgård, plantor, slappa, god mat och kanske ett glas vin eller två.

 

Det som fattas nu för den perfekta bilden är sommaren och solen. Men jag ser det från den glada sidan! Snön har faktiskt tinat bort. Men det är inte mer än 3-4 dagar sen den sista resten av drivan gav sig.

I växthuset, det gamla alltså, växer gurkorna så det knakar. Om en vecka kan jag nog skörda första!

Det är så häftigt att gå ut och hämta det man odlat själv och blanda i salladen!

  

 

Nu ska det upp ett till, större, växthus och grunden är påbörjad. Där blir det tomater för hela slanten och kanske lite örter, chili, sallad och sen tänkte jag testa en vinranka. Nästa år kanske jag sitter i växthuset och dricker Chateau Broarna?!

 

Hur som haver...jag önskar er alla en lång, varm och skön sommar!

 

Nu är det sommar, nu är det sol, nu är det koskit i hagen....

Av Maria - 9 maj 2010 21:25

Oj vad tyst och lugnt det blivit här hemma. Sex av dom sju valparna har flyttat och jag känner mig trygg med att dom fått bra och kärleksfulla nya hem.

 

Lite konstigt att det inte blir en massa tid över nu??   Så mycket tid som gått till skötsel och gos med dom små borde det ju bli det, men icke!

Nu fylls dagarna av andra göromål. Trimningar, omplantering av spirande gurkor, tomater, tagetes och annat. Pelargonerna har fått ny jord och det ska tas sticklingar. Allt eftersom snön tinar bort ska gräsmattan rensas från vinterns "korvproduktion". Trädgårdsmöbler ska ut.

Snart kan vi nog börja gräva där det nya växthuset ska upp. Jag längtar!!   

Inte efter att gräva men att få ett till växthus. Nu blir det tomater i ett och gurkor i ett.

 

Nästa helg är det utställning i Piteå. Utepremiär...kan bli allt från dunjacka till första solbrännan.

Kul ska det i alla fall bli. Tyvärr bara nio anmälda peppar och salt.

 

Nu är det dags med lite kvällsmys med Kung Keno. Ja han heter så gossen som inte är såld ännu.

 

Ha vackra drömmar inatt och hoppas på en solig morgondag!

Ovido - Quiz & Flashcards