Alla inlägg under februari 2012

Av Maria - 13 februari 2012 18:04

Jag har haft en fantastisk helg!

Reste hemifrån fredag morgon med målet Sannahed i Närke och ett möte med ännu en härlig människa i hundvärlden.

Insåg på min resa ner att det kanske var lite framfusigt att "bjuda in sig" till nån man aldrig träffat eller ens pratat med. Magkänsla säger jag bara! Den brukar inte svika mig, inte heller denna gång. En go´och glad Carry mötte mig vid bussen och i alla fall jag fick känslan av att vi hade mycket gemensamt.

Vi tillbringade en trevlig kväll tillsammans med ytterligare två uppfödare och deras familj. God mat, prat och lagom mycket vin.

Plus i kanten till värdinnan som lagat en supergod LCHF-paj med brieost och salami. Yummy!


Lördagens årsmöte gick väl ungefär som förväntat och jag tänker inte gå in på det här. Kan väl bli en egen blogg om det kanske?!


Eftersom jag var ledig hela helgen bestämde jag mig för att stanna i Stockholm till söndag kväll. Bokade hotellrum på en ombygd båt vid Söder Mälar strand. Tänkte att det var väl en kul grej...och det var det! Tur att jag var ensam i dubbelrummet för det hade blivit lite trångt att dela med någon. Ett av dom minsta hotellrum jag någonsin sett. Ganska välanvänt om man säger så. Allt lutade åt alla håll. Som kontrast kan nämnas ett fräsht badrum, modell mindre, kaklat i vitt och marinblått.

Jag sov i alla fall gott trots att jag flera gånger under natten höll på att rulla ur sängen. Ett resultat av lutningen och en nerlegad resårmadrass.

Bäst av allt var den fantastiska utsikten jag hade vid frukosten. Stockholms Stadshus i morgonsol!

  

Jag har inte sett så många huvudstäder men Stockholm måste vara en av dom vackraste.


Planen var att jag skulle tillbringa söndagen med att strosa, kanske handla lite, äta gott och umgås med mig själv.

Tog Tbana till Centralen för att dumpa resväskan och blev lite konfunderad över systemet med biljetter. Det är billigare att köpa biljett på Pressbyråkiosken vid ingången än i biljettluckan?? Kan nån förklara logiken i det. Sen var jag ändå tvungen att gå till luckan och få biljetten stämplad! Hmmm...

Att jag inte var ensam om att vilja strosa i centrum blev klart för mig. Det var människor överallt. Jag kände mig som en förlamad myra bland alla som gick/sprang hit och dit. Trafik, ljud, trångt, skitigt.... Jag är verkligen ingen storstadsmänniska!

Trots det hade jag en bra dag. Köpte ett par nya vinterskor!

Blev så full i skratt när jag gick runt på Åhléns damavdelning! Inte riktigt vad jag är van. Det var små "butiker i butiken" med ett sparsamt urval av kläder av olika designer, Odd Molly, Michael Kors, Jackpot mm. Gick bort!

Hittade ingen indisk restaurang som var öppen men åt god mongolisk buffé.


Men som sagt jag hade en fantastisk helg! Det mest fantastiska var att komma hem till Byske, älsklingen och hundarna på söndag kväll!


Det är tur att vi alla är olika och att det finns dom som vill bo i storstad så att jag slipper!



Som jag uppskattade tystnaden när jag gick ut i morse! Bara talgoxens kvitter och tuppens hesa morgonstämma hördes.


Nu ser vi framåt! Ingen idé att titta bakåt, dit är vi ju inte på väg!

Kram på er!


Ovido - Quiz & Flashcards