Direktlänk till inlägg 1 januari 2013

Bakåt oh framåt

Av Maria - 1 januari 2013 18:44

2013... Ett nytt år som just fått navelsträngen klippt.

Det gamla året har lagt sig att dö, eller är det så? Ja det är klart 2012 kommer aldrig tillbaka men allt det förde med sig kommer att leva kvar.

Det var ett år som för mig började med lunginflammation och sjukhus och sen liksom aldrig kom in i rätt takt. Det slutade med två begravningar i tät följd.

När vi satt och pratade efter tolvlaget inatt om vad som varit sämts och bäst under 2012 kom vi alla fram till att det var kanske inte så lätt att välja det sämsta men det var ännu svårare att välja det bästa! För det fanns mycket att välja bland!

Alla konstaterade vi att vi har det i grunden så himla bra!


Jag vet att jag klagat på året som gick...nu slutar jag med det. Jag tittar bakåt en gång till och lägger det tråkiga till handlingarna. Det roliga och underbara lägger jag in i hjärtat och sparar. Vet att jag sagt det förr och jag ska försöka leva mer efter det ( OBS! Inget nyårslöfte) ;

Ingen idé att titta bakåt för det är inte dit vi är på väg!


Jag tänker inte räkna upp allt som var bra 2012, inte heller allt som var mindre bra. Jag vill bara tacka alla underbara nära och kära som är min grund.

En speciell hälsning har jag också till världens underbaraste Lucas. Välkommen till världen! Du ska veta att du har en stor familj!


Till alla vill jag önska ett speciellt, underbart, utmanande 2013!

 
 
Ingen bild

Jessica Lindgren

2 januari 2013 10:40

Tack Maria för de fina orden. Känns bra att Lucas har så många fina människor runt omkring sig. Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 23 februari 2016 01:20

Att vara hunduppfödare är helt fantastiskt! Galet, påfrestande, nervpirrande, hjärtslitande men ack så fantastiskt! Det är nu mer än 30 år sedan jag hade min första kull. Då var jag lyckligt ovetande, skamligt jag vet, och förutsatte att allt sk...

Av Maria - 13 augusti 2015 19:48

Ja det kan men fråga sig! Under dom senaste veckorna har ett antal makabra våldsbrott hänt i vårt avlånga land. Nu senast två dödade inne på IKEA. Fruktansvärt och sorgligt för dom som drabbats! Nu måste jag bara säga STOP! Stop för vår flathe...

Av Maria - 2 april 2015 22:15


Vi är på en resa. En resa som startade den 25e juli 2013. En helt oplanerad resa som vi varken planerat eller bokat. En resa utan incheckning, packning eller taxfree. En resa där slutdestination ändrats under resans gång.   Vår researr...

Av Maria - 10 januari 2014 23:44

Sitter på Sky City med en sjuk älskling som sover med huvudet i mitt knä. Betraktar människor som passerar och tanken svindlar för en sekund över detta microkosmos jag befinner mig i. Livsöden som för en kort sekund korsar varandras väg, stryker ...

Av Maria - 29 november 2012 21:41

När en blomma bryts avI sin vackraste blomdå blir marken så tristoch så fruktansvärt tom.   Men kanske ändåatt det någonstans finnsen äng eller undangömd skreva,dit blommor som brutits för tidigtfår komma och fortsättaväxa och dofta och leva&hell...

Ovido - Quiz & Flashcards