Alla inlägg under maj 2011

Av Maria - 6 maj 2011 09:48

Hosta! Mer hosta och ännu mer hosta...

Kroppen är som ett öppet sår. Det värker i revbenen, trumhinnan är sprucken.

Jag kommer att stanna hemma från jobbet i helgen och på måndag blir det Vårdcentralen om det inte är bättre!


Nu släpper vi den delen! Gnäll och höjda pekfingrar, vik hädan!


Det nya växthuset har kommit! Kul! Eller?? Precis som fjolårets nya växthus kom det här med en rejäl transportskada. Jag undrar vad Schenker i Sundsvallstrakten pysslar med när dom packar sina bilar?

Som tur är, inga problem med ersättning från Hobbyväxthus! Jag kan varmt rekommendera dom om ni funderar på att köpa växthus! Bra pris, snabba och väldigt bra kvalitet på husen!


Bara vi blir friska här i huset ska det monteras igen! Plantorna längtar ut och det börjar vara fullt i gästrummet av tomat, chili, paprika,gurka, basilika, dill, persilja och en hoper pelargonsticklingar.

Ännu bär jag plantorna ut i växthuset över dagen men vågar inte lämna dom där över natten. Vi hade -8 grader härom natten!


På hundfronten håller det på att tunnas ut nu. Tre valpar har flyttat och i morgon blir Tova hämtad till sin nya familj. Kvar blir en tik, Kelly, så får vi se vad det blir av det lilla busfröet.

Cayo, som är parad för snart tre veckor sedan, var tveksam till frukosten idag så jag anar tillökning veckan före Midsommar!


Nu önskar jag er alla en fantastisk helg! Hoppas solen skiner på er!



Ovido - Quiz & Flashcards