Alla inlägg under januari 2011

Av Maria - 15 januari 2011 12:02

Bloggtorka?

Ja det kan man väl säga..i kombination med glömt lösenord och en massa annat att göra. Allt det där vi kallar vardag.

Här kommer i alla fall en blogg om....ja vi får se vad det blir!

 

Läste idag ett inlägg på FB som löd;

"När livet känns lite tungt och dagarna inte blir som man vill, så är lösningen att se livet som en hanhund.....
Kan det inte ätas eller sättas på, så pissa på det och gå vidare !"

 

Den köper jag rakt av! Tänk om man kunde leva efter den devisen?! Ta livet som hundarna gör. Lite mer okomplicerat och med en axelryckning.

Om jag skulle räkna ut hur mycket tid jag lagt ner på oväsentligheter och sånt som jag inte kan påverka skulle jag förmodligen svimma!

Livet är ju faktiskt för kort för att hänga upp sig på en massa tjafs! Nej pissa på det och gå vidare!

 

Här kommer det som idag får varsin liten skvätt med lyft ben; Dagens utetemperatur, -30, feber och rinnande näsa, elaka människor och 4 månader till snön är borta.

 

Vidare till det som är värt att lägga energi på! Tre veckor efter parning tror jag nu att Garbo har puppisar i magen. Jag ser så fram emot den här kullen!

Den blivande fadern är en av dom trevligaste hundar jag träffat! Dessutom snygg, med bra storlek och fantastisk päls!

MULTICH Top Target Usher.

 

Även om våren och sommaren känns väldigt avlägsen har jag faktiskt börjat fundera på vad som ska planteras. Om 2,5 månad börjar jag peta ner frön som sen förhoppningsvis ska bli tomatplantor, chili, paprika och diverse annat.

Vi får se om jag kan få tag i en vinranka som är härdig i vårt klimat. I så fall ska den få bo i det större växthuset.

 

Till oss alla som längtar efter sol och värme...här kommer en bild som påminner oss om att vintern faktiskt kommer att ta slut!

  

 

Ha en bra fortsättning på helgen!

 


Ovido - Quiz & Flashcards