Direktlänk till inlägg 12 juni 2011

Familjen har vuxit

Av Maria - 12 juni 2011 19:49

För sådär 6 år sen förlorade vi våra hönor i hönsförlamning och sedan har det inte blivit av att skaffa nya. Nu äntligen är det kackel i hönshuset igen!

Den här gången 10 kycklingar av rasen Orpington, en stor, tung ras med en flegmatisk och vänlig läggning. Som jag alltså!   

Kycklingarna är nu 4 veckor och verkar bli väldigt trevliga. En av dom hoppar gärna upp på min arm och klättrar upp på min axel. Det blir kanske lite jobbigt om den växer upp till en tupp på 4-5 kilo och fortsätter att vara så närgången.

  


I helgen har vi haft trevligt besök från södra delen av vårt land. Nya vänner som klev in i hjärtat på en gång.

Målet med besöket var parning av deras tik. Nu blev det så att hon ville komma upp lite tidigare än husse och matte hade möjlighet och med lite trixande löste det sig. En fantastiskt trevlig bekantskap som gärna sov i min säng, hunden alltså...

Det blir lite tomt nu när hon åkt hem!


Jag blir så glad av att träffa nya människor som delar min passion för dvärgschnauzer och som dessutom är öppna för att diskutera, dela erfarenheter och dessutom har samma grundtanke som jag har. Då menar jag inte att det måste innebära "tycka samma"!  Kanske nyckelordet är just "öppen"!?

Hur som helst har vänkretsen utökats med två nya, härliga hundtokar. Ni är så välkomna åter!


Nu blir det snart nanna kudden efter en varm och innehållsrik helg!


P.S Kan meddela att parningarna gick bra!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 23 februari 2016 01:20

Att vara hunduppfödare är helt fantastiskt! Galet, påfrestande, nervpirrande, hjärtslitande men ack så fantastiskt! Det är nu mer än 30 år sedan jag hade min första kull. Då var jag lyckligt ovetande, skamligt jag vet, och förutsatte att allt sk...

Av Maria - 13 augusti 2015 19:48

Ja det kan men fråga sig! Under dom senaste veckorna har ett antal makabra våldsbrott hänt i vårt avlånga land. Nu senast två dödade inne på IKEA. Fruktansvärt och sorgligt för dom som drabbats! Nu måste jag bara säga STOP! Stop för vår flathe...

Av Maria - 2 april 2015 22:15


Vi är på en resa. En resa som startade den 25e juli 2013. En helt oplanerad resa som vi varken planerat eller bokat. En resa utan incheckning, packning eller taxfree. En resa där slutdestination ändrats under resans gång.   Vår researr...

Av Maria - 10 januari 2014 23:44

Sitter på Sky City med en sjuk älskling som sover med huvudet i mitt knä. Betraktar människor som passerar och tanken svindlar för en sekund över detta microkosmos jag befinner mig i. Livsöden som för en kort sekund korsar varandras väg, stryker ...

Av Maria - 1 januari 2013 18:44

2013... Ett nytt år som just fått navelsträngen klippt. Det gamla året har lagt sig att dö, eller är det så? Ja det är klart 2012 kommer aldrig tillbaka men allt det förde med sig kommer att leva kvar. Det var ett år som för mig började med lun...

Ovido - Quiz & Flashcards