Alla inlägg under september 2010

Av Maria - 8 september 2010 22:09

Oj oj vad jag varit blogg-slö!

Slö på andra sätt också måste jag erkänna. Eller snarare tvingad att vara slö. Det förbaskade knät vill inte göra lika mycket som jag vill.

Men nu räknar jag ner dagarna. Om en vecka sitter jag förmodligen här i min fåtölj och har ont efter operationen.

Jag hoppas det blir ont som leder till nåt gott!

 

Jag längtar så förtvivlat efter att komma igång igen... Med ALLT, jobb, trimning, skogspromenader, fixa i växthuset.

 

I övrigt rullar livet på. Hundbeståndet har minskat eftersom två av dom unga fått nya, fina hem.

Förra helgen fyllde vi huset med goda vänner och deras skäggiga fyrbenta.

Trimning, god mat och en hel del vin hann vi med. Att det pratades mycket hund behöver jag väl inte säga....men det gör jag ändå!

Nu får vi se till att göra det här till en vana, att träffas, umgås och trimma är en lyckad kombo!

 

Sässongen i växthusen håller på att vara över. Gurkplantorna har gjort sitt men tomaterna har fortfarande massor med omogen frukt. Hoppas på fler soliga, varma dagar så vi får fortsätta äta hemodlat!

 

Mina pellar blommar som galna nu. Jag blir så himla glad av dom. Tog lite bilder av dom så här har ni.

 

  

Rosa Mårbacka

 

  

Mallorca eller Swiss Star

 

  

Rosenknoppspelle.

 

Ha en riktigt fin höst alla vänner!

Ovido - Quiz & Flashcards