Direktlänk till inlägg 2 april 2015

Livets resa

Av Maria - 2 april 2015 22:15

Vi är på en resa.

En resa som startade den 25e juli 2013.

En helt oplanerad resa som vi varken planerat eller bokat.

En resa utan incheckning, packning eller taxfree.

En resa där slutdestination ändrats under resans gång.


Vår researrangör heter CANCER.


Under dom 20 månader som gått sen resan startade har livet pendlat mellan hopp och förtvivlan, glädje och sorg, förlamning och ilska.

Att vara totalt styrd av en elakartad cellklump i storlek av en mandarin är en omvälvande känsla. Den har påverkat hela vår livssituation, vår inställning till livet och alla dygnets tankar.


Det är helt sjukt att man inte förstår vad livet betyder innan man hamnar i en situation när allt ställs på sin spets. Vad är egentligen viktigt?

Familj! Vänner! Kärlek! Givetvis också livet självt!

Så futtigt allt annat blir!


För tillfället har den här resan gjort ett uppehåll. Vi har fått lite lugn och ro och livet har återgått till någon slags normalitet.


Allt har fått mig att inse hur skört, men samtidigt starkt, livet är. Hur viktigt det är att släppa taget och samtidigt hålla i med alla sina krafter.


Nu önskar jag alla en fin Påsk!

Lev, njut och håll hårt i alla ni älskar!


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 23 februari 2016 01:20

Att vara hunduppfödare är helt fantastiskt! Galet, påfrestande, nervpirrande, hjärtslitande men ack så fantastiskt! Det är nu mer än 30 år sedan jag hade min första kull. Då var jag lyckligt ovetande, skamligt jag vet, och förutsatte att allt sk...

Av Maria - 13 augusti 2015 19:48

Ja det kan men fråga sig! Under dom senaste veckorna har ett antal makabra våldsbrott hänt i vårt avlånga land. Nu senast två dödade inne på IKEA. Fruktansvärt och sorgligt för dom som drabbats! Nu måste jag bara säga STOP! Stop för vår flathe...

Av Maria - 10 januari 2014 23:44

Sitter på Sky City med en sjuk älskling som sover med huvudet i mitt knä. Betraktar människor som passerar och tanken svindlar för en sekund över detta microkosmos jag befinner mig i. Livsöden som för en kort sekund korsar varandras väg, stryker ...

Av Maria - 1 januari 2013 18:44

2013... Ett nytt år som just fått navelsträngen klippt. Det gamla året har lagt sig att dö, eller är det så? Ja det är klart 2012 kommer aldrig tillbaka men allt det förde med sig kommer att leva kvar. Det var ett år som för mig började med lun...

Av Maria - 29 november 2012 21:41

När en blomma bryts avI sin vackraste blomdå blir marken så tristoch så fruktansvärt tom.   Men kanske ändåatt det någonstans finnsen äng eller undangömd skreva,dit blommor som brutits för tidigtfår komma och fortsättaväxa och dofta och leva&hell...

Ovido - Quiz & Flashcards