Alla inlägg den 27 april 2011

Av Maria - 27 april 2011 21:34

Om någon missat det så härjar den lilla raringen Cryptosporidium i dricksvattnet i Skellefteå med omnejd. Tack och lov har vi rent vatten här i Byske!

Eftersom jag jobbar inne i Skellefteå var jag lite orolig eftersom jag hinkat i mig en del vatten där innan larmet kom.

För ett par dagar sen började min mage bete sig som mindre vulkan i väntan på utbrott. Jag fick feber och mådde allmänt yucky. Var helt övertygad om att få tillbringa x antal timmar på den vita tronen.

Nu verkar det dock som att det är en vanlig vårförkylning som kommit på besök. Det brinner i lungorna och magen har återgått till normal verksamhet. Jabba!!


I övrigt har vi fullt upp med valparna. Dom vill numera inte vara inne mer än för att sova nån liten stund. Annars utforskar dom den stora vida världen, vår trädgård alltså.

Snart börjar dom flytta till sina nya hem och som vanligt infinner sig en blandad känsla av glädje och saknad. En tik blir kvar här hemma så jag har ju i alla fall en kvar att gossa med!


Vi hade hjälp av min svägerska för lite valpfotografering i Påsk.

     


Hoppas ni mår bra där ute i vårvädret!



Ovido - Quiz & Flashcards