Direktlänk till inlägg 8 februari 2011

Sverige är ett avlångt land.

Av Maria - 8 februari 2011 22:21

Jag har blivit väldigt lat med mitt bloggande och ska försöka göra något åt det.

Satt och läste igenom lite av det jag skrivit här ifjol och inser att vintern gör att livet går in i ett slags vacuum. Är inte helt övertygad om att jag inte har en viss procent brunbjörn i mina gener! Skulle mer än gärna sova bort i alla fall ett par månader varje vinter.

Idag steg faktiskt utetemperaturen till behagliga +3 mot solväggen och småfåglarna kvittrade som om sköna maj var här.

Som kontrast kan nämnas att det var -29,6 igår natt...

 

Nu hoppas jag att livet, och sol o värme, kommer att återvända snart igen.

Hmm... det där lät ju som att jag varit död och tänker göra en Jesus...

Det jag menar är att bara vi börjar se tecken på att snön tinar så ska nog allt bli lite piggare igen, inklusive undertecknad.

 

Rubriken på dagens evangelium kommer av att jag under flera dagar blivit påmind om detta faktum.

En sak jag kan reta upp mig på är när jag ser väderrapporten på TV. Där får man veta prognosen för "södra Blekingkusten", "Öland", "västra Skåne" och "i Norrland blir det inga större förändringar".

Men HALLÅ!! Öland kan man väl spotta tvärs över och "västra Skåne" är ungefär så långt som jag har till jobbet.

Ja, ja jag vet att jag valt att bo kvar här i ödemarken    men för den skull tänker jag inte finna mig i att bli förfördelad eller överkörd. Jag får väl höja min röst och skrika HÖGT ibland! Och det tänker jag, och fler med mig, göra!

 

Om cirka tre veckor kommer vi att ha smått i huset igen och jag längtar som bara den! Garbos mage växer så det knakar. Hon stånkar och stönar och tycker så synd om sig själv.

Däremot hade hon helt glömt bort sin stora mage när vi var ute på promenad längst skoterleden idag.

Hon kastade sig glatt ut i djupsnön och pulsade iväg med snö upp över ryggen. Målet för ansträngningen....älglortar! Mums!

 

Nu väntar Harry Hole i min säng. Måste rusa!

 

Be cool!

 
 
Ingen bild

ulle

9 februari 2011 13:08

Halloj älsklingsvännen! Glad jag blev av ditt förra blogginlägg - det om att pissa på det och gå vidare! Det var precis vad jag behövde efter att fått veta att en person som varit instruktör här (som fick sluta efter stora personliga problem mm) spridit ut en massa dynga om SH..jag brukar inte bry mig men den personen har gjort oss mkt dåligt så jag kunde verkligen inte sluta bry mig - ägnat hela fm åt att försöka förstå osv - nu kom jag på "pissa på det och gå vidare" ha ha ha fan vad gött det kändes!!;-) Här hemma tittar gräset fram lite men halkigt som sjutton o minus 2. Vi vill ha VÅRFÅGLAR VÅRBLOMMOR VÅRKÄNSLOR VÅRSOL - typ.....;-) Bamsekramen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 23 februari 2016 01:20

Att vara hunduppfödare är helt fantastiskt! Galet, påfrestande, nervpirrande, hjärtslitande men ack så fantastiskt! Det är nu mer än 30 år sedan jag hade min första kull. Då var jag lyckligt ovetande, skamligt jag vet, och förutsatte att allt sk...

Av Maria - 13 augusti 2015 19:48

Ja det kan men fråga sig! Under dom senaste veckorna har ett antal makabra våldsbrott hänt i vårt avlånga land. Nu senast två dödade inne på IKEA. Fruktansvärt och sorgligt för dom som drabbats! Nu måste jag bara säga STOP! Stop för vår flathe...

Av Maria - 2 april 2015 22:15


Vi är på en resa. En resa som startade den 25e juli 2013. En helt oplanerad resa som vi varken planerat eller bokat. En resa utan incheckning, packning eller taxfree. En resa där slutdestination ändrats under resans gång.   Vår researr...

Av Maria - 10 januari 2014 23:44

Sitter på Sky City med en sjuk älskling som sover med huvudet i mitt knä. Betraktar människor som passerar och tanken svindlar för en sekund över detta microkosmos jag befinner mig i. Livsöden som för en kort sekund korsar varandras väg, stryker ...

Av Maria - 1 januari 2013 18:44

2013... Ett nytt år som just fått navelsträngen klippt. Det gamla året har lagt sig att dö, eller är det så? Ja det är klart 2012 kommer aldrig tillbaka men allt det förde med sig kommer att leva kvar. Det var ett år som för mig började med lun...

Ovido - Quiz & Flashcards