Direktlänk till inlägg 20 februari 2011

Livets jalapeno

Av Maria - 20 februari 2011 21:10

En kort blogg om en av livets bästa kryddor. Inte dom där vi har i små burkar i skåpet ovanför spisen utan...VÄNNER!

Jag vet att jag skrivit om det förr men det tål att upprepas.

 

Vänskap är som en riktigt god chilifrukt. Den får inte vara allt för het och påträngande för då tar den död på alla andra smaker. Inte heller får den vara för mesig och smaklös. Den är dessutom full av överraskningar. Smaken förändras och blir starkare ju närmare fästet man kommer.

Varje tugga blir spännande, den ena fylld av mild hetta och nästa som en liten explotion i munnen.

Vänskap är ochså, precis som chili, beroendeframkallande. Ju mer man äter desto mer vill man ha och när man vant sig med dom lite mer heta och riviga vill man bara ha mer styrka.

En riktigt god chilifrukt lämnar en lång eftersmak och en längtan att få äta den igen. Man har minnet av smaken kvar och kan nästan känna den härliga hettan sprida sig i hela kroppen.

 

En riktigt god vän ÄR precis likadan!

 

Älskar er mina små jalapenos!

 

Be hot!

 
 
Ingen bild

ulle

21 februari 2011 14:07

Underbart skrivet!!! Kram

 
Ingen bild

Lena/isis

2 mars 2011 18:41

Hej!
Tack snälla du för att du tipsade mig inne på odla.nu ang. växthus och att jag fick länken till din blogg. Sparade den nu och ska kika vidare när jag hinner med.

isisdrommar.blogspot.com

Kram

 
Sofia J

Sofia J

2 mars 2011 20:17

Hej!
Prövade att skicka er ett sms här om dagen, vet inte om det kom fram??? Har visst vägen förbi er i påsk och undrar om ni är hemma då? Tänkte komma in och säga hej :) Allt gott från oss! /S

http://www.pesojo.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 23 februari 2016 01:20

Att vara hunduppfödare är helt fantastiskt! Galet, påfrestande, nervpirrande, hjärtslitande men ack så fantastiskt! Det är nu mer än 30 år sedan jag hade min första kull. Då var jag lyckligt ovetande, skamligt jag vet, och förutsatte att allt sk...

Av Maria - 13 augusti 2015 19:48

Ja det kan men fråga sig! Under dom senaste veckorna har ett antal makabra våldsbrott hänt i vårt avlånga land. Nu senast två dödade inne på IKEA. Fruktansvärt och sorgligt för dom som drabbats! Nu måste jag bara säga STOP! Stop för vår flathe...

Av Maria - 2 april 2015 22:15


Vi är på en resa. En resa som startade den 25e juli 2013. En helt oplanerad resa som vi varken planerat eller bokat. En resa utan incheckning, packning eller taxfree. En resa där slutdestination ändrats under resans gång.   Vår researr...

Av Maria - 10 januari 2014 23:44

Sitter på Sky City med en sjuk älskling som sover med huvudet i mitt knä. Betraktar människor som passerar och tanken svindlar för en sekund över detta microkosmos jag befinner mig i. Livsöden som för en kort sekund korsar varandras väg, stryker ...

Av Maria - 1 januari 2013 18:44

2013... Ett nytt år som just fått navelsträngen klippt. Det gamla året har lagt sig att dö, eller är det så? Ja det är klart 2012 kommer aldrig tillbaka men allt det förde med sig kommer att leva kvar. Det var ett år som för mig började med lun...

Ovido - Quiz & Flashcards