Alla inlägg den 6 april 2010

Av Maria - 6 april 2010 23:17

Dags att skriva lite blogg igen. Det har varit lite snurrigt ett tag med trimningar, renovering i nya trimrummet och en snabbresa till Stockholm för utställning.   

 

Trimrummet är så gott som klart nu och det blir sååå fint! Stort, ljust och luftigt. Det kommer att bli inspirerande att stå där och trimma.   

 

Resan till Stockholm kunde inte ha blivit bättre! Med Lisa och Karin som ressällskap har man aldrig tråkigt, inte heller denna gång. Boende och god mat hos Kennel Rossmix, Moa och Helene, var helt fantastiskt. Tack snälla för er gästfrihet!

 

Utställningen på söndagen blev sen grädde på moset. Vi åkte ner med två hundar, Vaio och Garbo, som båda gjorde sitt första försök att ta sista certet för championat. Att man har förhoppningar är klart men när jag läste katalogen på morgonen insåg jag att det inte var någon lätt match! Det var 43 anmälda hundar och 12 öppen hanar, varav 6 stog för championat. Hmmm...

På tiksidan var det minst lika hård konkurrens.

Vaio slutade som tvåa bästa hane med cert och min lilla diva Garbo blev bästa tik med cert och sedan BIR! Två nya champions med hem alltså!!   

 

Vi fick också chansen att träffa goda vänner, FB-vänner och bekanta som vi inte träffat på länge. Det är så kul med allt runt omkring ringen. Tid att kika på lite nya hundar, prata med folk, höra lite nytt skvaller och bara må gott!

 

Efter en god laxmiddag på Högan Loft startade vi bilfärden hemåt vid 7-tiden på söndag kväll och klockan 4 på måndag morgon rullade jag in hemma på min egen gård, sliten, trött men lycklig!

Ännu en resa att lagra i den mentala hårddisken. Ett minne att plocka fram och glädjas åt en regnig dag. Jag har sagt det förr och jag säger det igen...JAG ÄR EN LYCKLIG MÄNNISKA!

 

Tack för denna gång! Vi hörs och ses snart igen...

 

Over and out...

Ovido - Quiz & Flashcards