Alla inlägg den 10 mars 2010

Av Maria - 10 mars 2010 22:11

Livet är bra underligt, underbart, fuckat, fint, jobbigt, fantastiskt....

 

Vi kastas mellan känslomässiga ytterligheter och förväntas hantera allt med jämnmod. Eller i alla fall klara av allt mer eller mindre stående.

Då är det tur att det finns en resurs att ta till...VÄNNER!

Vad vore livet utan dom?! Vännerna som är dom bröder och systrar vi själva väljer.

Dom behöver inte vara många om dom bara är äkta.

Inte heller behöver dom finnas i samma stad eller by som oss för dom finns alltid i hjärtat och tanken.

Vi lär känna dom på dom mest förunderliga sätt. Av en slump, gemensamma intressen eller bara för att våra vägar råkade korsas.

 

Oräkneliga gånger har jag förblivit stående för att jag haft en vän på var sida som stöttat mig. Jag hoppas att jag kan vara samma stöd för dom vänner som behöver det.

 

I kväll går mina tankar till en av mina fina vänner som förlorat en av sina vänner. Jag önskar jag kunnat vara i din närhet rent fysiskt men hjärtat och tanken är där!

 

Ta vara på och var rädd om era vänner! Precis som livet är vänner en skör planta som behöver vårdas.

Ta vara på livet! Vi har det, förmodligen, bara en gång.

 

"De människor som får ut mest av livet är inte de som lever ett helt sekel, det är de som lever varenda minut"

 

Ovido - Quiz & Flashcards