Alla inlägg den 17 mars 2010

Av Maria - 17 mars 2010 22:39

Idag har varit en dag som många andra dagar. Ganska vanlig men ganska underbar.

Tvätt, renbäddning hos valparna, matning och rastning av hundar, trimning, Pytt-i-panna till middag, Facebook, telefonsamtal....

Ja men hur kul är det att läsa om för er då?? Näää kanske inte men det är frivilligt!   

 

Det var det vanliga... det underbara är att kläderna är rena, valparna mår gott, hundarna är nöjda, underbara Isi har fått vårfrisyr, jag är mätt i magen, jag har hunnit byta lite tankar med en del av mina vänner, nya valpspekulanter på gång....

 

Visst blev helt plötsligt allt det där vanliga väldigt härligt??!!

Varje dag innehåller små guldkorn. Det är bara det att oftast glömmer jag bort att se dom!

 

För övrigt har jag sju grå guldkorn i köket nu. Dom är bara så härliga. Varje dag som går händer det nya saker med valparna. Dom utforskar sin omgivning, har börjat umgås med resten av hundflocken och busa med varandra.

 

  

Bordsskicket är fortfarande nåt dom måste jobba på. Det brukar börja med lite försiktigt slickande och sluta med att dom tävlar om vem som ska ligga mitt i matfatet.

 

  

 

Imorgon ska jag på besiktningen med min älskade Pelle, bilen alltså, så jag hoppas det blir en lika bra dag som idag!   

 

Carpe Diem!

Ovido - Quiz & Flashcards