Direktlänk till inlägg 14 mars 2010

Tankar i natten

Av Maria - 14 mars 2010 03:33

Sitter på jobbet, klockan  är 03.33 och alla andra sover. Tror jag...

 

Det är en ganska skön känsla att vara vaken mitt i natten när allt är tyst och lugnt. Tröttheten gör att hjärnan går ner på sparlåga och då infinner sig alla möjliga tankar som man inte har tid för på dagen.

Vilka dom tankarna är har jag inte tänkt räkna upp här.   

 

Igår fick valparna smaka en blandning av köttfärs och välling för första gången. Det var mer än uppskattat. När dom väl fick smaken i munnen var det full huggning för att komma längst ner i matfatet. Resultatet blev sju stycken kladdiga men lyckliga valpar. Tur att mamma Tess mer än gärna ställde upp på rengöring efteråt.

Det blir bra för Tessan när dom små börjar äta foder så hon får lägga på sig lite mer hull. Hon håller på att vara ganska tunn om midjan nu.

 

  

 

På SSPK´s fullmäktigemöte igår redogjordes för resultaten på Årets hund-lista. För andra året i rad blev Multich Myltans Zuki Jaki årets avelshund. Grattis till alla inblandade!

 

  

 

Nu är det fyra timmar kvar innan jag får åka hem, pussa på valparna och sen sova bort dagen för att orka jobba en natt till.   

 

Ni som har tänkt vara vakna...hoppas ni får en riktigt fin söndag med vackert väder!

 
 
Maria

Maria

14 mars 2010 10:04

Grattis till årets avelshund!

Till veckan börjar mina valpar att åka till nya hem.... Snyft! Men jag har ju två otingade grabbar kvar så jag får ju trösta mig med dom...Och de jag själv ska ha kvar :-)

Men visst är det intressant med "nattankar" Det är ju inte sådana som brukar dyka upp i dagsljus direkt... Ibland kan jag fundera "hur tänkte jag nu"?

Ha det gott Kram

http://www.kaspelix.com

 
Annelie Finnebäck

Annelie Finnebäck

15 mars 2010 22:19

Grattis till SSPK Årets avelshund återigen!

http://www.brackets.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 23 februari 2016 01:20

Att vara hunduppfödare är helt fantastiskt! Galet, påfrestande, nervpirrande, hjärtslitande men ack så fantastiskt! Det är nu mer än 30 år sedan jag hade min första kull. Då var jag lyckligt ovetande, skamligt jag vet, och förutsatte att allt sk...

Av Maria - 13 augusti 2015 19:48

Ja det kan men fråga sig! Under dom senaste veckorna har ett antal makabra våldsbrott hänt i vårt avlånga land. Nu senast två dödade inne på IKEA. Fruktansvärt och sorgligt för dom som drabbats! Nu måste jag bara säga STOP! Stop för vår flathe...

Av Maria - 2 april 2015 22:15


Vi är på en resa. En resa som startade den 25e juli 2013. En helt oplanerad resa som vi varken planerat eller bokat. En resa utan incheckning, packning eller taxfree. En resa där slutdestination ändrats under resans gång.   Vår researr...

Av Maria - 10 januari 2014 23:44

Sitter på Sky City med en sjuk älskling som sover med huvudet i mitt knä. Betraktar människor som passerar och tanken svindlar för en sekund över detta microkosmos jag befinner mig i. Livsöden som för en kort sekund korsar varandras väg, stryker ...

Av Maria - 1 januari 2013 18:44

2013... Ett nytt år som just fått navelsträngen klippt. Det gamla året har lagt sig att dö, eller är det så? Ja det är klart 2012 kommer aldrig tillbaka men allt det förde med sig kommer att leva kvar. Det var ett år som för mig började med lun...

Ovido - Quiz & Flashcards