Direktlänk till inlägg 23 mars 2010

Vårkänslor

Av Maria - 23 mars 2010 12:35

Idag skiner solen...igen!! Det är 12-15 grader plus i solen och det droppar från taken. Nu kommer nog våren i alla fall.

Tyvärr har vi fortfarande snö så det räcker för att exportera till bättre behövande.....om det finns såna?!

 

Jag har haft Garbo på trimbordet för att göra henne fin inför utställning i Kemijärvi på lördag.

Hon och jag ska ha lite "quality time". Bara vi, bo på hotell, sova sängen och mysa. Hoppas få träffa flera av mina finska vänner som jag inte sett på ett tag!

HELA 4 anmälda peppar/salt dvärgar, varav 2 kommer från mig. Det blir tufft! Jo faktiskt, för det är en domare som inte ger bort cert i onödan.

Kontraster i anmälningar då det är 43 stycken nästa helg i Stockholm! Vi ska dit också.

 

  

 

Valparna har varit ute för första gången idag! Bara så där fem minuter men dock... Det var spännande med det kalla under fötterna och den där stora lampan som lyste så starkt. Det tog dock inte lång stund innan dom började pillra runt och kolla in vad dom stora hundarna gjorde. Nån hann till och med både kissa och bajsa ute. Duktig vovve!

Behöver jag säga att dom är ljuvliga!!??!!??

 

  

 

Nu ska Garbo i badet, brödet som står på jäsning ska in i ugnen och tvätten ska hängas.

 

Må gott alla!

 
 
Ingen bild

Lotta

23 mars 2010 13:20

Helt underbara små liv ni har där hemma! blir alldeles sjuk när jag ser bilderna! Tänkte bara önska dig lycka till på utsällningarna! du vet ju att du är bäst!;)

 
Ulle

Ulle

24 mars 2010 21:08

Mysigt att läsa lite här igen - söta bebisar och kul med utställning och jg håller tummarna för certet. Lavaa har idag dödat en mus som hon gladeligen visade upp för mig - hon lyfte upp den och slängde ner den när jag kom fram - "ingen fara morsan - den är stendöd - kolla..;.)"

http://www.skovdehundskola.se

 
Annelie Finnebäck

Annelie Finnebäck

24 mars 2010 23:07

Lycka till med Garbo i helgen! Vi ses i Stockholm!

http://www.brackets.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 23 februari 2016 01:20

Att vara hunduppfödare är helt fantastiskt! Galet, påfrestande, nervpirrande, hjärtslitande men ack så fantastiskt! Det är nu mer än 30 år sedan jag hade min första kull. Då var jag lyckligt ovetande, skamligt jag vet, och förutsatte att allt sk...

Av Maria - 13 augusti 2015 19:48

Ja det kan men fråga sig! Under dom senaste veckorna har ett antal makabra våldsbrott hänt i vårt avlånga land. Nu senast två dödade inne på IKEA. Fruktansvärt och sorgligt för dom som drabbats! Nu måste jag bara säga STOP! Stop för vår flathe...

Av Maria - 2 april 2015 22:15


Vi är på en resa. En resa som startade den 25e juli 2013. En helt oplanerad resa som vi varken planerat eller bokat. En resa utan incheckning, packning eller taxfree. En resa där slutdestination ändrats under resans gång.   Vår researr...

Av Maria - 10 januari 2014 23:44

Sitter på Sky City med en sjuk älskling som sover med huvudet i mitt knä. Betraktar människor som passerar och tanken svindlar för en sekund över detta microkosmos jag befinner mig i. Livsöden som för en kort sekund korsar varandras väg, stryker ...

Av Maria - 1 januari 2013 18:44

2013... Ett nytt år som just fått navelsträngen klippt. Det gamla året har lagt sig att dö, eller är det så? Ja det är klart 2012 kommer aldrig tillbaka men allt det förde med sig kommer att leva kvar. Det var ett år som för mig började med lun...

Ovido - Quiz & Flashcards