Alla inlägg den 3 februari 2010

Av Maria - 3 februari 2010 11:39

Hemma igen efter ett nytt besök på VC. Jag fick, efter viss övertalning, utskrivet penicillin! Varför ska det vara så svårt? Vad tror dom? Att jag ska bli Kåvepenin-junky? Att jag ska smyga omkring på torget och sälja pillren till hugade spekulanter?

Nu har jag i alla fall fyllt på förrådet med Alvedon, Rinexin och nässpray så nu ska bihålorna få sig en omgång!

 

På väg hem stannade jag på ICA och unnade mig ett tvåpack semlor. MUMS! Trodde jag.... När jag packade upp påsen såg jag att det stog VANILJSEMLOR på kartongen! Vad f-n är det? Semlor ska vara fyllda med mandelmassa, INTE vaniljkräm!

Får dom verkligen göra så här?

Vart tar alla hederliga traditioner vägen?! Det är inte bara semlorna som fått sig nån slags modernisering. Potacos, vet ni vad det är? Jo kroppkakor smaksatta med tacokryddor! Ölänningar, res er upp och protestera!

Vad kommer härnäst? Falukorv med thaikryddor?

 

För att spinna vidare på gårdagens gnäll om vädret så kommer lite till här. Det har slutat snöa! Men det är 29 grader KALLT! Kan det inte vara nån måtta på ytterligheterna!?

 

Nu ska jag i alla fall koka kaffe och äta en vaniljbulle. Jag vägrar kalla den semla!

 

Ha det gott därute!

  

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards