Alla inlägg den 6 februari 2010

Av Maria - 6 februari 2010 07:53

Låg och funderade på hundnamn inatt när jag inte kunde sova. Man ska nog vara försiktig med vad man väljer för namn på sina hundar.

Om man döper sin hund efter någon speciell, verklig eller fiktiv, verkar det som att antingen får dom dennes egenskaper eller också det rakt motsatta. Inget mitt emellan. Jag ska ge er några exempel som är tagna ur verkligheten.

 

Viggo, efter skådisen Mortensen ni vet. Stark, manlig och snygg ( ja det säger i alla fall dom som är lagda åt det hållet). Vad blev det av den kraken då? Jo en menlöst snäll och vänlig, lite feg stackare. Snygg?? Ehhh... Då går vi vidare till nästa.

Ecco har en röst som ekar över halva Byske församling..och den är ganska stor. Församlingen alltså.

Sally, efter Santesson, den korkade biblotekarien som aldrig riktigt fick saker att bli rätt. Det blev en ständigt missförstådd vovve som alltid trampade i klaveret i flocken. IQ?? Svårmätt får jag väl säga.

Kermit, groda och en riktig Mupp.

Jojo som ständigt rör sig i riktning uppåt/neråt. På nåt förunderligt vis mest uppåt faktiskt!

Leo, som ju betyder lejon. Ja inte heller han hör till dom modigaste killarna.

Garbo, efter Greta, som är en riktig diva. Lite hemlighetsfull och onåbar. Älskar att bo på hotell, gärna flott. Tycker att utställningar är undeerbara så länge hon får vara i ringen och visa upp sig. Resten kan hon vara utan.

 

Jag får nog ta mig en funderare på vad jag döper mina hundar till i fortsättningen. Det vore ju tragiskt att döpa nästa blivande stjärna    till Brad, efter Pitt, och så blir det en Bean, efter Mr. Eller om jag verkligen döper honom till Bean och så BLIR det en Mr Bean.

Får nog börja välja mer neutrala namn som inte förpliktar på något vis. Fido? Karo?

 

Var den du är för det är du bäst på!

 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards