Alla inlägg den 23 februari 2010

Av Maria - 23 februari 2010 23:50

Tänk vad man ställer om sina referensramar. Jag tänker på det här med vintern. Nu har kylan hållit i så länge att man FAKTISKT börjar vänja sig.

Eller också håller jag på att bli avtrubbad...eller har jag gett upp hoppet om en vår?

Det har i alla fall gått så långt att jag tittar på termometern, konstaterar -23 och rycker på axlarna. I kväll när jag skulle iväg på jobbet hade det sjunkit till -33. Ja ja.....

Termometern i bilen gav upp halvvägs in till stan och började

blinka ---- Den har definitivt gett upp hoppet.

  

När det väl vänder, och det gör det, kommer jag förmodligen att få en chock.


I övrigt är det lugnt i valplådan. Alla sju verkar må bra. Dom äter och sover och mamma Tess verkar tycka att det är mysigt att vara mamma.

Har ni tänkt på hur fantastiskt gott små valpar luktar. Jag kan inte riktigt beskriva doften för er som aldrig haft nöjet att hålla en valp under näsan. Som en blandning av honung, vitlök och falukorv tror jag.

Ja ja ni tror inte att jag är riktigt klok och det stämmer nog.


Här kommer i alla fall ett par bilder av nykomlingarna. Kan tyvärr inte få med doften.   

  


Krama varandra, det värmer i vinterkylan!  

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards