Direktlänk till inlägg 2 februari 2010

Den förlorade oskulden...

Av Maria - 2 februari 2010 15:14

Ja då var det dags även för mig att förlora oskulden... bloggoskulden alltså!

Pratade i telefon med min bästa vän för några timmar sedan och öste en massa galla över henne, förlåt, som inte alls var riktat till henne. Jag konstaterade då att det kanske det är bättre att blogga av sig så får man behålla sina vänner lite längre.   

 

Ni som hållit på ett tag med bloggandet får ha överseende med att jag inte riktigt kommit på hur det här funkar.

 

Här kommer så det senaste på "gallfronten".

Vart i HELA friden är den svenska sjukvården på väg? Men jag blir TOKIG!   

Igår satt jag i telefon med en sköterska på den lokala VC och drog hela historien om mina återkommande bihåleinflamationer. Fick en tid inbokad idag för ett, som jag trodde, läkarbesök.

Döm om min förvåning då jag idag fick träffa en ANNAN sköterska och dra allt en vända till. Nu var det ju som vanligt så att jag hade ingen sänka och ingen feber och ...-Dom ÄR ju så restriktiva med penicillin numera!

Ja det VET jag efter att alltid måsta tjuta mig till det. Men jag blir ju frisk om jag får piller!

Njaaa det var nog bara att komma tillbaka imorgon igen för att träffa läkaren och dra hela historien EN GÅNG TILL! Vad använder dom sina datorer till på VC? Patientjournaler eller sitter dom och chattar på FB? Man kan stilla undra...   

 

Så till mitt nästa gnällämne, snö och vinter.

Nu är jag så less så jag vet inte vad snart. Flytt till Spanien ligger nära till hands nu. Igår -27 grader, sol och vackert men FÖR kallt. Idag bara -10 men det stormar och snöar. Har väl kommit sådär 20-30 cm nysnö. Vinden gör att dessa centimetrar fördelas väldigt ojämt över backen. Överallt där det ska handskottas driver det ihop så snön når nu till midjan. Där traktorn senare kommer och skottar är det nästan barmark bitvis. Jag måste bara få säga det att jag hatar vintern! Ju äldre jag blir dessto värre blir det.

Läste i en annan blogg om önskan att ha växthus. Jag har ett men man kan ju faktiskt fråga sig om det är riktigt klokt.  Växthussässongen på mina breddgrader är tämligen kort. Kanske jag enbart ska använda det till att sitta i och dricka kaffe eller varför inte en kall GT...om det nu nån gång blir så varmt väder?

 

Nu är det färdigt med gnällandet för denna gång. Vi får väl sen men jag tror att " I´ll be back"

 

Kramar i vinterkylan till alla vänner och även dom jag inte känner!

 
 
Maria

Maria

2 februari 2010 16:29

Jag höll på att skriva något om att det var trevligt att få vara med om den förlorade oskulden men var rädd att det skulle misstolkas ;-) Välkommen!
Jag ser fram emot att följa ditt bloggande:-)

Kram Maria

http://www.kaspelix.com

 
Ingen bild

Lisa

2 februari 2010 16:53

Det var ett jävla gnäll både på telefon och datorn. Ha en trevlig kväll själv ska jag jobba !!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 23 februari 2016 01:20

Att vara hunduppfödare är helt fantastiskt! Galet, påfrestande, nervpirrande, hjärtslitande men ack så fantastiskt! Det är nu mer än 30 år sedan jag hade min första kull. Då var jag lyckligt ovetande, skamligt jag vet, och förutsatte att allt sk...

Av Maria - 13 augusti 2015 19:48

Ja det kan men fråga sig! Under dom senaste veckorna har ett antal makabra våldsbrott hänt i vårt avlånga land. Nu senast två dödade inne på IKEA. Fruktansvärt och sorgligt för dom som drabbats! Nu måste jag bara säga STOP! Stop för vår flathe...

Av Maria - 2 april 2015 22:15


Vi är på en resa. En resa som startade den 25e juli 2013. En helt oplanerad resa som vi varken planerat eller bokat. En resa utan incheckning, packning eller taxfree. En resa där slutdestination ändrats under resans gång.   Vår researr...

Av Maria - 10 januari 2014 23:44

Sitter på Sky City med en sjuk älskling som sover med huvudet i mitt knä. Betraktar människor som passerar och tanken svindlar för en sekund över detta microkosmos jag befinner mig i. Livsöden som för en kort sekund korsar varandras väg, stryker ...

Av Maria - 1 januari 2013 18:44

2013... Ett nytt år som just fått navelsträngen klippt. Det gamla året har lagt sig att dö, eller är det så? Ja det är klart 2012 kommer aldrig tillbaka men allt det förde med sig kommer att leva kvar. Det var ett år som för mig började med lun...

Ovido - Quiz & Flashcards